Online

Jak fungují internetové reklamy


O tom, že reklamy dnes najdeme bez nadsázky všude, asi není třeba hovořit. A místem, kde se s nimi setkáme nejčastěji, je mimo jiné i internet. Pokud totiž nemáme stažený blokovač reklam, pak na nás vyskočí na každé stránce, kterou navštívíme. Není tedy od věci se ptát, jak vlastně tyto fungují, a zda jsou skutečně pro firmy tak výhodné, jak by se mohlo zdát.

 

U naprosté většiny internetových reklam je princip poměrně jednoduchý: návštěvník webové stránky na ni klikne, a následně je přesměrován na web dané firmy. Je to prostý princip, ovšem zde narážíme na několik problémů. Tím prvním je samozřejmě to, jak člověka přimět, aby na onu reklamu kliknul. Se stále rostoucí internetovou gramotností totiž přibývá lidí, kteří se jimi nenechají zmást, případně kteří mají nainstalované blokování reklam. Stále se však najde dostatek těch, kteří na tento způsob propagace budou reagovat.

 

kódování webové stránky

 

Dále zde máme reklamy ve videích, například nad YouTube. Tyto mají většinou podobu klasického reklamního spotu, jaký můžeme vidět v televizi. Zde je cílem navnadit sledujícího, aby se o produkt sám začal aktivně zajímat, a buď si jej rovnou koupil, nebo alespoň vyhledal webovou stránku prodejce.

 

internetový obchod

 

Nevýhodou tohoto typu reklam je, že jsou na ně lidé již zvyklí. Výhodou naopak to, že je pro diváka stále těžší je blokovat. Je tak nucen se na ně dívat, a je tak větší šance, že mu některá z těchto reklam skutečně padne do oka a zapůsobí na něj. Je však jasné, že toto není u většiny běžných lidí zrovna oblíbený přístup.

 

Přesto však není pochyb o tom, že i přes své nedostatky je internetová reklama dnes jednou z nejúčinnějších, a proto také nejvyužívanějších. To je také důvod, proč má tolik nejrůznějších podob. A to i přes veškerou snahu běžných lidí se jim pokud možno vyhnout, což rozhodně svědčí o jejich efektivitě.